Změny
Škoda 30
,{{Infobox
|title = škoda 30
|header1 = Technický popis
|image = [[Soubor:Skoda30.jpg]]
|label4 = Typ
|data4 = Škoda 30
|label5 = Výrobce
|data5 = Škodovy závody Plzeň
|label6 = Výroba od roku
|data6 = 1946
|label7 = Motor
|data7 = čtyřtaktní, Výkon PS/při otáčkách (n/min): 30/1500, Počet válců: 2, Vrtání /Zdvih (mm): 115/150, Objem (cm3): 3115, Chlazení: vodní s nuceným oběhem
|label8 = Počet rychlostí
|data8 = 5+1
|label9 = Rychlost (km/hod)
|data9 = 3,9-5,7-8,1-12,5-20,8
|label10 = Palivo
|data10 = nafta
|label11 = Rozměry
|data11 = Délka(mm):3060, Výška(mm):2190, Šířka(mm): 1570, Rozvor(mm): 1850, Rozchod předních kol(mm): 1270, Rozchod zadních kol(mm): 1270
|label12 = Pneumatiky
|data12 = Vpředu: 6 - 20, Vzadu: 11,25 - 24
|label13 = Hmotnost (kg)
|data13 = 1640
}}
V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz.