Škoda HT 18

Verze z 24. 7. 2014, 13:40; Katka (diskuse | příspěvky)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
škoda HT 18
SkodaHT18.jpg
Technický popis
Typ Škoda HT - 18
Výrobce Škodovy závody Plzeň
Výroba od roku od 1936 Mladá Boleslav
Motor čtyřtaktní, Výkon PS/při otáčkách (n/min): 18/1100, Počet válců: 2, Vrtání /Zdvih (mm): 105/140, Objem (cm3): 2425, Chlazení: vodní s nuceným oběhem
Tažná síla na háku(kg) 11
Počet rychlostí 3+1, 2+1
Palivo benzin, petrolej
Spotřeba paliva (g/k/hod) 280
Rozměry Délka(mm): 2630, Výška(mm): 1470, Šířka(mm): 1794, Rozvor(mm): 1455, Rozchod předních kol(mm): 1260, Rozchod zadních kol(mm): 1340
Pneumatiky Vpředu:  740, Vzadu:  1200
Hmotnost (kg) s ornými koly

1550

1200
Cena (kč) v roce 1929 36000,-

Byla nejslabším typem firmy Škoda, který se vyráběl se od roku 1929. Většina traktorů v této době měla dvoupalivové motory. Pro start se používal benzín, který byl dražší, ale měl lepší vlastnosti. Po zahřátí motoru se přepnul přívod paliva z benzínu na petrolej. Ten byl levnější, ale protože měl horší vlastnosti, mohl se používat pouze při zahřátém motoru. K tomuto účelu byly na traktoru dělené nádrže, větší sloužila pro petrolej, menší pro benzín. Traktory HT 18 první varianty měly dvě rychlosti vpřed a jednu zpáteční, až další varianty umožňovaly tři rychlosti vpřed a jednu zpáteční. Maximální rychlost byla 9 km/h. Cena v roce 1929 byla 36.000,- Kč, což bylo o 18.000,- Kč méně než stála silnější Škoda HT 30.

Naposledy upraveno 24. 7. 2014 v 13:40