Svoboda DK 12: Porovnání verzí

Z Muzeum
Přejít na: navigace, hledání
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
 +
{{Infobox
 +
|title = Svoboda DK 12
 +
|header1 = Technický popis
 +
|image = [[Soubor:SvobodaDK12.jpg]]
 +
|label4 = Typ
 +
|data4 = Svoboda DK 12
 +
|label5 = Výrobce
 +
|data5 = Svoboda - Kosmonosy u Mladé Boleslavi
 +
|label6 = Výroba od roku
 +
|data6 = 1939
 +
|label7 = Motor
 +
|data7 = čtyřtaktní,  Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12,  Počet válců: 1,  Vrtání /Zdvih (mm): 115/166,  Objem (cm3): 1730,  Chlazení: vodní odpařovací
 +
|label8 = Počet rychlostí
 +
|data8 = 3+1
 +
|label9 = Rychlost (km/hod)
 +
|data9 = 3,8-5,8-12+2
 +
|label10 = Palivo 
 +
|data10 = nafta (popř. i petrolej s olejem,hnědouhelný olej)
 +
|label11 = Rozměry
 +
|data11 = Délka(mm): 2800,  Výška(mm): 1600,  Šířka(mm): 1470,  Rozvor(mm): 1770,  Rozchod předních kol(mm): 1070,  Rozchod zadních kol(mm): 1120
 +
|label12 =  Pneumatiky
 +
|data12 = Vpředu:  6 - 20,  Vzadu:  6 - 20
 +
|label13 = Hmotnost(kg)
 +
|data13 = 1150
 +
|label14 =  Cena(Kč) v roce 1939
 +
|data14 = 29600,-
 +
}}
 
Traktor Svoboda 12 byl velice oblíbený pro svoji jednoduchost a nízkou spotřebu. Protiskluzovým zařízením zde byly špice, které se pro pracovní polohu po povolení šroubů vysunuly a po ukončení práce opět zasunuly zpět. Poháněl ho dieslový motor, který se ovšem velice špatně startuje za studena. Proto se používal ke startování doutnák umístěný na pravé straně motoru. Při startu se musel nejprve vyšroubovat držák, do kterého se umístil doutnák. Po zapálení se držák našrouboval zpátky a teprve pak se mohl roztočit klikou setrvačník. Slabinou byla přední otočná náprava, která do volantu převáděla rázy z terénu a mohla po roztočení volantu zlomit nebo vyvrátit palce řidiče. Zajímavostí je odpařovací chlazení motoru – tzn. traktor neměl žádný chladič, ale voda byla umístěna přímo v bloku motoru.
 
Traktor Svoboda 12 byl velice oblíbený pro svoji jednoduchost a nízkou spotřebu. Protiskluzovým zařízením zde byly špice, které se pro pracovní polohu po povolení šroubů vysunuly a po ukončení práce opět zasunuly zpět. Poháněl ho dieslový motor, který se ovšem velice špatně startuje za studena. Proto se používal ke startování doutnák umístěný na pravé straně motoru. Při startu se musel nejprve vyšroubovat držák, do kterého se umístil doutnák. Po zapálení se držák našrouboval zpátky a teprve pak se mohl roztočit klikou setrvačník. Slabinou byla přední otočná náprava, která do volantu převáděla rázy z terénu a mohla po roztočení volantu zlomit nebo vyvrátit palce řidiče. Zajímavostí je odpařovací chlazení motoru – tzn. traktor neměl žádný chladič, ale voda byla umístěna přímo v bloku motoru.
 
| image          = [[File:SvobodaDK12.jpg|300px]]
 

Aktuální verze z 24. 7. 2014, 15:24

Svoboda DK 12
SvobodaDK12.jpg
Technický popis
Typ Svoboda DK 12
Výrobce Svoboda - Kosmonosy u Mladé Boleslavi
Výroba od roku 1939
Motor čtyřtaktní, Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12, Počet válců: 1, Vrtání /Zdvih (mm): 115/166, Objem (cm3): 1730, Chlazení: vodní odpařovací
Počet rychlostí 3+1
Rychlost (km/hod) 3,8-5,8-12+2
Palivo nafta (popř. i petrolej s olejem,hnědouhelný olej)
Rozměry Délka(mm): 2800, Výška(mm): 1600, Šířka(mm): 1470, Rozvor(mm): 1770, Rozchod předních kol(mm): 1070, Rozchod zadních kol(mm): 1120
Pneumatiky Vpředu:  6 - 20, Vzadu:  6 - 20
Hmotnost(kg) 1150
Cena(Kč) v roce 1939 29600,-

Traktor Svoboda 12 byl velice oblíbený pro svoji jednoduchost a nízkou spotřebu. Protiskluzovým zařízením zde byly špice, které se pro pracovní polohu po povolení šroubů vysunuly a po ukončení práce opět zasunuly zpět. Poháněl ho dieslový motor, který se ovšem velice špatně startuje za studena. Proto se používal ke startování doutnák umístěný na pravé straně motoru. Při startu se musel nejprve vyšroubovat držák, do kterého se umístil doutnák. Po zapálení se držák našrouboval zpátky a teprve pak se mohl roztočit klikou setrvačník. Slabinou byla přední otočná náprava, která do volantu převáděla rázy z terénu a mohla po roztočení volantu zlomit nebo vyvrátit palce řidiče. Zajímavostí je odpařovací chlazení motoru – tzn. traktor neměl žádný chladič, ale voda byla umístěna přímo v bloku motoru.