Wikov 25: Porovnání verzí
Z Muzeum
(Založena nová stránka s textem „Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z br…“) |
|||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče. | Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče. | ||
+ | |||
+ | | image = [[File:Wikov25.jpg|300px]] |
Verze z 22. 7. 2014, 10:54
Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče.