Lanz Bulldog HL: Porovnání verzí

Z Muzeum
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka s textem „Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu…“)
 
Řádka 1: Řádka 1:
 
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.
 
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.
 +
 +
| image          = [[File:LanzBulldogHL.jpg|300px]]

Verze z 22. 7. 2014, 10:50

Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.

| image = LanzBulldogHL.jpg