Škoda 30: Porovnání verzí

Z Muzeum
Přejít na: navigace, hledání
 
Řádka 2: Řádka 2:
 
|title = škoda 30
 
|title = škoda 30
 
|header1 = Technický popis
 
|header1 = Technický popis
|image = [[Soubor:Skoda30.jpg]]
+
|image = [[Soubor:Skoda30upraveno.jpg]]
 
|label4 = Typ
 
|label4 = Typ
 
|data4 = Škoda 30
 
|data4 = Škoda 30

Aktuální verze z 26. 8. 2014, 11:46

škoda 30
Skoda30upraveno.jpg
Technický popis
Typ Škoda 30
Výrobce Škodovy závody Plzeň
Výroba od roku 1946
Motor čtyřtaktní, Výkon PS/při otáčkách (n/min): 30/1500, Počet válců: 2, Vrtání /Zdvih (mm): 115/150, Objem (cm3): 3115, Chlazení: vodní s nuceným oběhem
Počet rychlostí 5+1
Rychlost (km/hod) 3,9-5,7-8,1-12,5-20,8
Palivo nafta
Rozměry Délka(mm):3060, Výška(mm):2190, Šířka(mm): 1570, Rozvor(mm): 1850, Rozchod předních kol(mm): 1270, Rozchod zadních kol(mm): 1270
Pneumatiky Vpředu: 6 - 20, Vzadu: 11,25 - 24
Hmotnost (kg) 1640

V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz.