Škoda 30: Porovnání verzí
Z Muzeum
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|title = škoda 30 | |title = škoda 30 | ||
|header1 = Technický popis | |header1 = Technický popis | ||
− | |image = [[Soubor: | + | |image = [[Soubor:Skoda30upraveno.jpg]] |
|label4 = Typ | |label4 = Typ | ||
|data4 = Škoda 30 | |data4 = Škoda 30 |
Aktuální verze z 26. 8. 2014, 11:46
V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz.