Škoda 30: Porovnání verzí
Z Muzeum
(Založena nová stránka s textem „V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se s…“) |
|||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | {{Infobox | ||
+ | |title = škoda 30 | ||
+ | |header1 = Technický popis | ||
+ | |image = [[Soubor:Skoda30.jpg]] | ||
+ | |label4 = Typ | ||
+ | |data4 = Škoda 30 | ||
+ | |label5 = Výrobce | ||
+ | |data5 = Škodovy závody Plzeň | ||
+ | |label6 = Výroba od roku | ||
+ | |data6 = 1946 | ||
+ | |label7 = Motor | ||
+ | |data7 = čtyřtaktní, Výkon PS/při otáčkách (n/min): 30/1500, Počet válců: 2, Vrtání /Zdvih (mm): 115/150, Objem (cm3): 3115, Chlazení: vodní s nuceným oběhem | ||
+ | |label8 = Počet rychlostí | ||
+ | |data8 = 5+1 | ||
+ | |label9 = Rychlost (km/hod) | ||
+ | |data9 = 3,9-5,7-8,1-12,5-20,8 | ||
+ | |label10 = Palivo | ||
+ | |data10 = nafta | ||
+ | |label11 = Rozměry | ||
+ | |data11 = Délka(mm):3060, Výška(mm):2190, Šířka(mm): 1570, Rozvor(mm): 1850, Rozchod předních kol(mm): 1270, Rozchod zadních kol(mm): 1270 | ||
+ | |label12 = Pneumatiky | ||
+ | |data12 = Vpředu: 6 - 20, Vzadu: 11,25 - 24 | ||
+ | |label13 = Hmotnost (kg) | ||
+ | |data13 = 1640 | ||
+ | }} | ||
V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz. | V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz. |
Verze z 24. 7. 2014, 15:36
V poválečných letech byla konkurencí Zetoru. Oba dva měly dvouválcové vznětové motory, ale lišily se svou konstrukcí. Škodovácké motory se startovaly na benzín, protože benzínové motory se startují lehčí silou a natáčení je v zimě snadnější. Proto bylo nutno po nastartování na benzín změnit tři parametry motoru, a to: vstřikování paliva, kompresní poměr motoru a zapalování. Díky tomu pak motor mohl běžet jako klasický dieselový motor, který měl levnější provoz.