Změny

Svoboda DK 12

Přidáno 892 bajtů, 24. 7. 2014, 13:24
Traktor {{Infobox|title = Svoboda DK 12 byl velice oblíbený pro svoji jednoduchost a nízkou spotřebu|header1 = Technický popis|image = [[Soubor:SvobodaDK12. Protiskluzovým zařízením zde byly špicejpg]]|label4 = Typ|data4 = Svoboda DK 12|label5 = Výrobce|data5 = Svoboda - Kosmonosy u Mladé Boleslavi|label6 = Výroba od roku|data6 = 1939 |label7 = Motor|data7 = čtyřtaktní, které se pro pracovní polohu po povolení šroubů vysunuly a po ukončení práce opět zasunuly zpět. Poháněl ho dieslový motor Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12, který se ovšem velice špatně startuje za studena. Proto se používal ke startování doutnák umístěný na pravé straně motoru. Při startu se musel nejprve vyšroubovat držák Počet válců: 1, do kterého se umístil doutnák. Po zapálení se držák našrouboval zpátky a teprve pak se mohl roztočit klikou setrvačník. Slabinou byla přední otočná náprava Vrtání /Zdvih (mm): 115/166, která do volantu převáděla rázy z terénu a mohla po roztočení volantu zlomit nebo vyvrátit palce řidiče. Zajímavostí je Objem (cm3): 1730, Chlazení: vodní odpařovací chlazení motoru – tzn. traktor neměl žádný chladič|label8 = Počet rychlostí|data8 = 3+1|label9 = Rychlost (km/hod)|data9 = 3, ale voda byla umístěna přímo v bloku motoru8-5,8-12+2|label10 = Palivo |data10 = nafta (popř.i petrolej s olejem,hnědouhelný olej)|label11 = Rozměry{{infobox|data11 = Délka(mm): 2800, Výška(mm): 1600, Šířka(mm): 1470, Rozvor(mm): 1770, Rozchod předních kol(mm): 1070, Rozchod zadních kol(mm): 1120| image label12 = [[File Pneumatiky|data12 = Vpředu:SvobodaDK12.jpg 6 - 20, Vzadu:  6 - 20 |300px]]label13 = Hmotnost(kg)|data13 = 1150 |label14 = Cena(Kč) v roce 1939|data14 = 29600,-
}}
Traktor Svoboda 12 byl velice oblíbený pro svoji jednoduchost a nízkou spotřebu. Protiskluzovým zařízením zde byly špice, které se pro pracovní polohu po povolení šroubů vysunuly a po ukončení práce opět zasunuly zpět. Poháněl ho dieslový motor, který se ovšem velice špatně startuje za studena. Proto se používal ke startování doutnák umístěný na pravé straně motoru. Při startu se musel nejprve vyšroubovat držák, do kterého se umístil doutnák. Po zapálení se držák našrouboval zpátky a teprve pak se mohl roztočit klikou setrvačník. Slabinou byla přední otočná náprava, která do volantu převáděla rázy z terénu a mohla po roztočení volantu zlomit nebo vyvrátit palce řidiče. Zajímavostí je odpařovací chlazení motoru – tzn. traktor neměl žádný chladič, ale voda byla umístěna přímo v bloku motoru.
Byrokrat, správce
144
editací
Storno

Pomozte vylepšit tuto stránku!

Storno

Sledujte tuto stránku a všechny její změny.