Lanz Bulldog HL: Porovnání verzí

Z Muzeum
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka s textem „Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu…“)
 
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
 +
{{Infobox
 +
|title = Lanz Bulldog HL
 +
|header1 = Technický popis
 +
|image = [[File:LanzBulldogHL.jpg|300px]]
 +
|label4 = Typ
 +
|data4 = Lanz Bulldog HL-12
 +
|label5 = Výrobce
 +
|data5 = Heinrich Lanz, Mannheim, Německo
 +
|label6 = Motor
 +
|data6 = Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12,  Počet válců: 1,  Chlazení: vodní
 +
|label7 = Počet rychlostí
 +
|data7 = 1 + 1   
 +
|label8 = Palivo
 +
|data8 = Nafta
 +
|label9 = Rozměry
 +
|data9 = Délka(mm): 2650,  Výška(mm): 1930,  Šířka(mm): 1350,  Rozvor(mm): 1430,  Rozchod předních kol(mm): 1470,  Rozchod zadních kol(mm): 1160
 +
|label10 = Pneumatiky 
 +
|data10 = Vpředu:  680,  Vzadu:  940
 +
|label11 = Hmotnost
 +
|data11 = 1650
 +
}}
 
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.
 
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.

Aktuální verze z 23. 7. 2014, 14:09

Lanz Bulldog HL
LanzBulldogHL.jpg
Technický popis
Typ Lanz Bulldog HL-12
Výrobce Heinrich Lanz, Mannheim, Německo
Motor Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12, Počet válců: 1, Chlazení: vodní
Počet rychlostí 1 + 1
Palivo Nafta
Rozměry Délka(mm): 2650, Výška(mm): 1930, Šířka(mm): 1350, Rozvor(mm): 1430, Rozchod předních kol(mm): 1470, Rozchod zadních kol(mm): 1160
Pneumatiky Vpředu:  680, Vzadu:  940
Hmotnost 1650

Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.