Lanz Bulldog HL: Porovnání verzí
Z Muzeum
(Založena nová stránka s textem „Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu…“) |
|||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | {{Infobox | ||
+ | |title = Lanz Bulldog HL | ||
+ | |header1 = Technický popis | ||
+ | |image = [[File:LanzBulldogHL.jpg|300px]] | ||
+ | |label4 = Typ | ||
+ | |data4 = Lanz Bulldog HL-12 | ||
+ | |label5 = Výrobce | ||
+ | |data5 = Heinrich Lanz, Mannheim, Německo | ||
+ | |label6 = Motor | ||
+ | |data6 = Výkon PS/při otáčkách (n/min): 12, Počet válců: 1, Chlazení: vodní | ||
+ | |label7 = Počet rychlostí | ||
+ | |data7 = 1 + 1 | ||
+ | |label8 = Palivo | ||
+ | |data8 = Nafta | ||
+ | |label9 = Rozměry | ||
+ | |data9 = Délka(mm): 2650, Výška(mm): 1930, Šířka(mm): 1350, Rozvor(mm): 1430, Rozchod předních kol(mm): 1470, Rozchod zadních kol(mm): 1160 | ||
+ | |label10 = Pneumatiky | ||
+ | |data10 = Vpředu: 680, Vzadu: 940 | ||
+ | |label11 = Hmotnost | ||
+ | |data11 = 1650 | ||
+ | }} | ||
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu. | Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu. |
Aktuální verze z 23. 7. 2014, 14:09
Velice zajímavým exponátem je traktor Lanz Bulldog HL. Vyráběl se od roku 1921 a původně byl vyrobený jako stacionerní motor sloužící k pohonu mlátiček na obilí, lisů a dalších zemědělských strojů. Díky své speciální konstrukci mohl spalovat nejen naftu, ale i těžké oleje a další paliva. Velmi zajímavé bylo startování. Při startování se musela nažhavit žárová hlava do višňově červené barvy, poté se sejmul volant, nasadil na setrvačník a houpavými pohyby se motor uvedl do chodu. Toto startování bylo i nebezpečné. Pokud totiž volant nebyl po rozběhnutí motoru včas vyjmut, mohl vyletět a zranit obsluhu nebo kolemstojící lidi. Přesto byl velmi oblíbený díky své jednoduché konstrukci a hospodárnosti provozu.