Wikov 25: Porovnání verzí

Z Muzeum
Přejít na: navigace, hledání
Řádka 1: Řádka 1:
 
Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy              a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu  je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších  strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče.
 
Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy              a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu  je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších  strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče.
  
 +
{{infobox
 
| image          = [[File:Wikov25.jpg|300px]]
 
| image          = [[File:Wikov25.jpg|300px]]
 +
}}

Verze z 23. 7. 2014, 02:04

Firma Wikov byla druhá ze tří českých firem, která začala koncem dvacátých let vyrábět zemědělské traktory. Prvním typem, který vyjel z bran továrny, byl Wikov 32, následován byl typem Wikov 22. Vystavený traktor je již modernizovaný typ 25. Modernizace byla spíše reklamním tahem firmy a spočívala ve zvýšení výkonu o 3 HP. Na vystaveném modelu je vidět, že traktory nesloužily pouze pro práci na poli nebo v dopravě, ale také jako zdroj pohonu dalších strojů, jako byly například mlátičky. Ty se poháněly přes plochý řemen z řemenice, která byla umístěna před motorem, na straně vedle převodovky nebo vzadu za sedadlem řidiče.

Wikov25.jpg